Indsættelse af ny ungdomspræst

Jesper indviet som ungdomspræst i Herning Bykirke

Flaget var hejst og stemningen i top, da Jesper Risbjerg Christensen i søndags blev indviet som ungdomspræst i Herning Bykirke. Det var både højtideligt og festligt. Der var præstekjoler og smørrebrød, venner og famillie, unge og gamle.

Som videreførelse af en tradition helt tilbage fra Apostlenes tid, blev der oplæst tekster fra Jesus og Apostlene om “ordets tjenere”. Det var Herning Bykirkes tidligere tilsynsmand Ingolf Pedersen ( tilstede som repræsentant fra Evangelisk Luthersk netværk), der foretog selve indvielsen.

”Jesper har fået den største skat i form af evangeliet. Denne skønne skat skal rækkes videre til de unge, så evangeliet også brænder i dem. Det er den største ballast et ungt menneske kan få med i sit liv.” . Dette var nogle af de ord Ingolf brugte i sin tale. Han påpegede videre, at indvielsen blev gjort i taknemmelighed over at Jesper har taget imod Guds og menighedens kald, til at være ungdomspræst i Herning Bykirke.        Herefter blev Jesper indsat i tjenesten under bøn ved håndspålæggelse.

Efterfølgende prædikede Jesper for os, hvor han bland andet sagde:

“Jeg kan ikke finde ud af at være hverken Gud eller det menneske jeg burde være. Men, det kan Jesus. Og når han har været både Gud og menneske for mig, så får jeg hans plads som Guds søn, og så kan jeg få lov til blot at være Guds barn.”

Videre forkyndte han, at det hele handler om at høre Guds ord og tro. Han afsluttede med at ønske, at Jesus både må være Gud og menneske for os hver især.

Efter gudstjenesten var der flere der holdt taler om og til Jesper.

Tak til alle jer der kom og tak til alle jer der beder for Jesper. Bliv ved med det og bliv ved med at tage godt imod ham, så det bliver lettest muligt for ham at være præst i Herning Bykirke.

Lidt om Jespers arbejde

Jesper har arbejdet hos os siden 1. oktober. Ud over klargøringen til søndagens gudstjeneste, har han her den første tid koncentreret sig om at lære teenagerne at kende.

Hver onsdag er Jesper i Herning, hvor han blandt andet  er på kontoret. Kig endelig forbi en dag, hvis du har lyst.

Samtidig med sit arbejde som ungdomspræst i Herning Bykirke,  læser Jesper stadig teologi i Aarhus. Han har knap to år tilbage af studiet. Jesper påtænker at flytte til Herning næste sommer.

Jesper er ansat som ungdomspræst for både teenagerne og de unge. Han vil nu til at bruge lidt mere krudt på at lære de/jer unge bedre at kende.

Eksempelvis er der planer om, at Jesper i marts skal planlægge en gudstjeneste sammen med teenagerne og de unge i kirken. En gudstjeneste som ikke bare er en gudstjeneste for teen og unge, men arrangeret af teenagerne og de unge for hele menigheden.

Vil du gerne skrive eller ringe til Jesper, så finder du hans oplysninger her.

Tillykke og velkommen Jesper

Næste gudstjeneste: