Fællesskaber

Fællesskabet er vigtigt for os i vores menighed.

Vi tror vi er kaldet til både at elske Gud og vores næste. Vi er som døbte Guds børn og dermed også hinandens søskende i troen.

Derfor er det at være menighed også at være i fællesskab med andre: At vandre sammen i tro og liv, at tjene hinanden, at vise og blive vist omsorg.

Her kan du læse om forskellige former for fællesskaber i vores menighed, og du er meget velkommen til at være med.

Smågrupper

Smågrupper er mindre fællesskaber dannet ud fra det store fællesskab. Er du ny i menigheden, er et mindre fællesskab en gavnlig mulighed til at lære nogle at kende.

Er du ny i troen, er det et trygt sted at mødes, hvor ingen spørgsmål er forkerte eller forbudte. Er du velkendt med både menigheden og troen, så har du nok stadig brug for, at både mennesker og Gud kommer tæt på.

Smågrupper består typisk af 6-10 personer, som mødes to til fire gange om måneden.

I fællesskabet tales om troen og livet, om udfordringer og glæder, om håb og bekymringer. Bibelen studeres og vi opmuntrer og beder for hinanden. I dette fællesskab tror vi på, at Gud åbenbarer sig og taler konkret ind i vores liv.

Med smågrupperne vil vi:

• Hjælpe hinanden til at vandre med Jesus i det liv vi har fået givet.
    • Drage omsorg for hinanden i hverdagen og have vores fælles mål om evig liv med Gud i fokus.
    • Blive opbygget og få kraft til at række mod næsten med den kærlighed vi selv har fået for intet.

Hvis du vil deltage i et mindre fælleskab kan du enten spørge en smågruppe, om du må være med eller du kan kontakte smågruppeansvarlig

Claus Clausen

97 12 12 63 eller vibekeogclaus(at)icloud.com

Claus vil gerne svare på spørgsmål eller hjælpe dig med at finde en smågruppe du kan være med i!

Søren Overby

42 46 5837 eller soeren(at)herningbykirke.dk

Søren vil også gerne svare på spørgsmål eller hjælpe dig med at finde en smågruppe du kan være med i!

Kvindeforum

KVINDEFORUM er

• typisk den sidste tirsdag i hver måned kl 19-21.
  • et fællesskab for alle kvinder der har lyst til at være med.
  • for kvinder i mange aldersgrupper
  • et sted hvor man kan tale om alt.
  • et fællesskab, hvor det er meget forskelligt hvad vi laver. Det kan være alt lige fra
    • litteraturaften
    • besøg i genbrugsbutik
    • kreaaften, hvor der males
    • tema om kvinder og stress
    • ...
  • Du behøver ikke melde dig til, men dukker bare op.

EN AFTEN TIL KVINDEFORUM

• der serveres kaffe/the & kage/frugt
  • Aftenen slutter med andagt og evt. sang
  • HUSK - der er ingen tvungen deltagelse i en evt. aktivitet. Man er altid velkommen til bare at være med og har man evt. lyst til at sidde og strikke eller lave andet nørkleri, er det helt i orden. BARE MAN KOMMER!
  • Der kan være tale om egenbetaling til nogle af arrangementerne, ligesom der betales et beskedent beløb for kaffen.

HER ER PROGRAMMET FOR FORÅRET 2024:

Følg med på facebook.com/groups/forumforherningbykirke for information om de enkelte aftener.

Lisbeth Lodahl

llblodahl(at)hotmail.com eller 29 26 25 42

Lisbeth vil gerne svare på spørgsmål, og tager også meget gerne mod idéer eller kommentarer til kvindeaftenerne!

Mandefællesskab - Bøf & Bibel

BØF & BIBEL er

• et fællesskab for alle mænd der har lyst til at være med.
  • typisk 3 aftener hvert halve år fra kl 18-21.30.
  • for mænd i mange aldersgrupper.
  • et fællesskab hvor vi spiser god mad sammen, og hvor vi taler om og forholder os til fx:
    • Hvilke perspektiver har bibelen på det at være mand?
    • Hvordan forvalter vi som mænd vores liv til Guds ære og menneskers gavn?
    • Hvordan lader vi Gud lede os som mænd?
    • Det og meget andet taler vi om.

Tilmelding til Niels på tlf: 42482719 mail: niels@herningbykirke.dk
Kom og vær med - også selvom der er champions league eller andet "du lige kunne gøre"!

EN AFTEN TIL BØF & BIBEL

• Vi spiser sammen fra kl 18
  • Dagens overraskelse
  • Et oplæg om et emne der relaterer til at være mand.
  • Samtale i grupper
  • Kaffe & kage
  • Der er egenbetaling til mad m.m.

HER ER PROGRAMMET FOR FORÅRET 2024:

Følg med på facebook.com/groups/forumforherningbykirke for information om de enkelte aftener, herunder også tilmelding til spisning.

Niels Mortensen

42 48 27 19 eller niels@herningbykirke.dk

Niels vil gerne svare på spørgsmål, og tager også meget gerne mod idéer eller kommentarer til mandefællesskabet "Bøf & Bibel"!

Teenaftener

Hver anden mandag kl 19-21 i lige uger er der teenaften for alle teenagere og unge fra 7.-10.klasse. Vi hygger os, deler liv og tro, griner og fjoller, leger og konkurrerer, beder og spiser kage og drikker kakao.

Her kan du møde de andre teenagere fra kirken, få nye venner og høre om Jesus!

Med mindre andet er nævnt mødes vi i kirken på Poppelvej 3a

Du er altid velkommen til at dukke op på en af vores teenaftener. Vi vil synes, at det var skønt du kom!

Vil du gerne vide mere eller i kontakt med os, så se her nedenfor.

Lisca Kjeldsen

Leder for teenklubben

Marianne Johannesen

Leder for teenklubben

BUF (Bykirkens UngdomsFællesskab)

Hver anden søndag efter gudstjenesten i ulige uger mødes BUF (Bykirkens UngdomsFællesskab).
Det er for alle unge i alderen 18-25 år. Man er meget velkommen uanset om man normalt er med i Herning Bykirke eller ej.
Typisk

• mødes vi efter gudstjenesten
  • spiser og hygger sammen
  • bruger tid på at tale om hvad man måske/måske ikke har hørt under dagens gudstjeneste.
  • Der er plads til alle spørgsmål og overvejelser om troen og livet.

Kom og vær med. Her kan du møde andre unge og tale om vigtige ting i livet og troen!

Du er altid velkommen til at dukke op. Vi vil synes, at det var skønt du kom!

Vil du gerne vide mere eller i kontakt med os, så se her nedenfor.

Daniel Jensen

Maria Hebsgaard