Velkommen til vores nye ungdomspræst

Den 1. oktober begynder vores nye ungdomspræst, Jesper Risbjerg Kristensen, og vi glæder os rigtig meget. Han vil blive præsenteret kort til gudstjenesten den 7. oktober, og så kan I også møde ham på vores menighedslejr den 12.-14. oktober.

Jesper er en dygtig teologistuderende, der skal til at begynde på kandidatuddannelsen i Århus. Han har gennem de seneste 7 år arbejdet som tilkaldevikar på forskellige friskoler. Derudover har han været med i opstarten af en LMU-gruppe med et særligt udadrettet fokus. I Århus er han engageret i Århus Bykirke, hvor han er gudstjenestekoordinator. Jesper er pt bosiddende i Århus, men har planer om inden for overskuelig fremtid at flytte til Herning.

Vi glæder os rigtig meget til at arbejde sammen med Jesper, og håber og tror på at Gud vil bruge vores kommende ungdomspræst til stor velsignelse for vores teenagere, unge og hele Herning Bykirke.

Vi håber, at alle i Herning Bykirke vil være med til at tage rigtig godt imod ham

Vi har bedt Jesper skrive lidt om sig selv, som I kan læse nedenfor.

Hej Herning Bykirke!

Jeg glæder mig meget til at lære jer alle sammen at kende og til at begynde som ungdomspræst i jeres menighed. I den stilling håber jeg, at jeg kan være med til at sende de unge afsted i voksenlivet med en god kristen ballast både når det gælder lære, og når det gælder personligt kristenliv.Min opvækst foregik i Vestjylland, hvor jeg boede de første 18 år af mit liv sammen med mine forældre og mine to yngre brødre. I dag er jeg knapt 26 år gammel og bor i Aarhus, hvor jeg studerer teologi på Århus Universitet på første semester af kandidatuddannelsen efter jeg i januar blev bachelor fra Menighedsfakultetet. Jeg brænder for at styrke de unges tillid og kendskab til Bibelen og det bibelske budskab. Derfor er jeg engageret i Selskab for Bibelsk Arkæologi samt Kristen Pædagogisk Institut, hvor jeg dyrker mine interesser for bibelsk samtidshistorie og undervisning/formidling.

Ellers får jeg min fritid til at gå med at følge med i flere sportsgrene (Håndbold og Engelsk fodbold er hits), dyrke mine venskaber, læse og lære, og sidst men ikke mindst at være sammen med min kæreste, Christina.

Jeg ser frem til at møde jer alle sammen og at lære ikke mindst teenagerne og de unge i menigheden rigtig godt at kende!

Guds fred!

Jesper Risbjerg, kommende ungdomspræst