Fødselsdag, advent og et nyt kirkeår

Ved gudstjenesten i  Herning Bykirke søndag d. 3. december fejredevi 1. søndag i advent.

Det første lys blev tændt i adventskransen, og salmen ”Vær velkommen Herrens år”, markerede smukt starten på det nye kirkeår.

Kirkens 5 års fødselsdag samme dag blev også fejret. Flaget var hejst og der blev sunget fødselsdagssang for kirken.

Den ”nye” julesang for børnekirken blev sunget for fuld udblæsning.

Hvorefter kirkens præst Søren Overby prædikede om kirken og os der er i den. Fortæller vi gode råd? Eller fortæller vi et godt budskab til vores medmennesker?  Hvad hører vi, og hvad fortæller vi videre? Er vores budskab blevet til gode råd, og udstiller vi os som værende bedre mennesker end andre?

Vi må gå ud med det fantastiske budskab, at Jesus er kommet for at sætte os fri. Han vil give os et nåde år fra Herren. Jesus vil give os frihed, tilgivelse og et evigt liv. Vi har et helt fantastisk budskab, som vi kan gå ind i det nye kirkeår med – og videre ud i Vreden.

5 år er gået siden Herning Bykirke startede op. Der er sket meget i de år, og der er meget at være taknemmelig for.  Vi må gå ud med evangeliet (det gode budskab) og invitere flere ind i ”vores familie”.

Rigtig glædelig adventstid

Inger Hargaard Christiansen synes at Herning Bykirke er kendetegnet ved et godt fællesskab og en god lovsang. Hun har været med i alle 5 år, men er kommet til senere på ægtefællens initiativ, hvilket hun er glad for.

Henrik Hejberg Jensen Har været medlem i Herning Bykirke helt fra starten af. Det var indførelsen af vielse af homoseksuelle i folkekirken, der fik ham til at vælge at blive en del af Herning Bykirke.

Han beskriver kirken som et sted, hvor der er plads til alle. Et sted med et godt fællesskab og gode venner. God lovsang. Tro og inspirerende forkyndelse.