Lad os fejre påske - også i 2021

Overvej hvordan du skal fejre påske

I år bliver påske igen anderledes, men der er lige så stor grund er der til at fejre påske.

Måske skal vi i år planlægge hvordan vi fejrer påske. Måske skal påskefejringen i år være mere end "bare" at være til gudstjeneste. Måske fejre påske ved at fordybe sig. Det kan være ved en påskevandring, ved at læse hele lidelsesberetningen eller se en film. Se nedenfor og måske bliver du inspireret! Det handler ikke om at gøre det hele - det handler om at fejre påske!

Vær med til gudstjeneste

• Palmesøndag kl 10 v/Søren Overby
  • Skærtorsdag kl 10 v/Brian Christensen
  • Langfredag kl 10 v/Søren Overby
  • Påskedag kl 10 & kl 11.15 v/Christian Poulsen og Søren Overby
    • Efter gudstjenesterne synger vi 1-2 påskesange udenfor!

Ved alle gudstjenester i påsken er der mulighed for fysisk fremmøde såvel som at være med via livestream!

Tag på påskevandring

Forsamlingsforbud udendørs er pt. på 10 personer. Derfor må I ikke gå mere end 10 person er sammen.

Dog gælder det at aktiviteter, som er arrangeret af kirken, må holdes udendørs for op til 25 personer. Det vil sige, at hvis nogle af jer vil arrangere en påskevandring med fx 15 eller 20 personer, så kontakt Søren Overby (4246 5837). Så offentliggør vi det og arrangerer i regi af Herning Bykirke. Man er naturligvis ansvarlig for at holde afstand til hinanden og andre.

Sådan kan I gøre

Brug fx en af nedestående vejledninger. Find et område, lav en rute og nogle stop undervejs, hvor du læser teksterne, refleksionerne og bønnerne.

Selv eller sammen med andre

• Gå selv eller med din familie afsted.
  • Inviter nogle fra din smågruppe med.
  • Invitér andre fra kirken med, så andre der måske gerne vil gå med får muligheden. Kontakt da Søren (se ovenfor)

Arrangeret af andre

Læs om påsken