Alpha i Herning Bykirke

Hvad er Alpha?

Alpha er et forløb på 12 aftener, hvor vi udforsker den kristne tro. Alpha er et fællesskab hvor vi er sammen om at stille spørgsmål til livet og troen. Det gør vi gennem samtale og oplæg. Hver aften vil starte med aftensmad, derefter er der et oplæg, som ligger op til at der skal bruges tid på samtale bagefter. Vi vægter fællesskab og åbenhed højt, derfor er der god tid til samtale i løbet af aftenen.

Vi vil bl.a. arbejde med emnerne:
Hvem er Jesus?
Hvordan kan jeg tro?
Hvorfor og hvordan kan jeg bede?
Hvordan får jeg mest ud af livet?
Hvem er Helligånden?

Hvem er det for?

Alpha er for alle der er nysgerrige på tro og kristendom, hvad enten man kender meget eller ingenting til det. Vi ønsker at skabe gode rammer for at man kan tale om de store spørgsmål i livet. Derfor prioriterer vi at der er tid til at spise og tale sammen. Vi ønsker at samtalen kan være åben og venskabelig.

Hvornår er det?

Alpha starter torsdag d. 27. januar og vil foregå de næste 11 torsdag aftener (undtagen d. 14. april). Vi starte alle aftener med aftensmad kl. 18. og slutter ca. kl. 21. Det foregår i Herning Bykirke, Poppelvej 3A.

Tilmelding

Tilmelding sker ved at at skrive til Niels Hankelbjerg Mortensen, som vil lede kurset. Hans mail er niels(at)herningbykirke.dk