Kommunikationsstrategi i Herning Bykirke

Vi har i kommunikations teamet besluttet at strømline kommunikationen i Herning Bykirke, for at hjælpe kirkens medlemmer.

For at gøre det nemt for alle at udbrede nyheder og aktiviteter i Herning Bykirke, har vi lavet et simpelt skema som skal udfyldes med alle fyldestgørende informationer om nyheden.
Når skemaet er udfyldt, modtager kommunikationsteamet informationerne, og sørger for at det bliver udbredt via de korrekte kanaler.

Dvs. at teamet søger for at udarbejde grafik, nyhedsbreve, opslag på facebook og evt. tryksager.

Dette betyder i hovedtræk at det er mere overskueligt at få udbredt en nyhed, og at der for modtagerne er mere ensartethed og overskuelighed i det udbredte materiale.

For at teamet kan gøre deres opgave bedst muligt, bedes i sende informationerne i så god tid som muligt.

Nedenstående er et bud på hvordan et forløb kunne være

Med det samme:
Arrangør sender Dato og overskrift til kommunikationsteam, som lægger det på hjemmesidens kalender (herunder book lokaler).

• senest 2 måneder før:
    • Arrangør sender tekst til layouter. Heraf fremgår
      • Formatønsker(postkort, A5, A3, andet…), formål(tryk, facebook, hjemmeside), målgruppe (unge, alle, teenagere, singler, familier…, internt arr., for kirkefremmede…)
  • senest 5 uger før:
    • Layouter klar til at sende til tryk og brug
      • Ansvarlig for tryk/print: ??
    • Kommunikationsteam (hvem?) lægger arrangement incl tekst og layout på hjemmeside(evt. på forsiden) og facebook (arrangement på facebooksiden) og til nyhedsbrev.
      • Må/skal arrangørerne selv lægge arrangementer på facebook?
    • Skal der oprettes en nyhed og ikke bare et kalenderpunkt?
  • 4 uger før:
    • Evt. printet udgave lægges i kirkens foyer og arrangøren reklamerer til en gudstjeneste
  • 1 uge før:
    • Kommunikationsteam sender reminder på facebook, i nyhedsbrev og ifm. gudstjeneste